poniedziałek, 2 listopada 2015

Dlaczego border ?


 Rasa border collie w ostatnim czasie jest bardzo popularna, z roku na rok diametralnie wzrastają statystyki miotów w Polsce, powstaje wiele nowych hodowli i tych "hodowli", czyli pseudo. Dużo ludzi pyta się dlaczego właśnie wybrałam border collie i czemu akurat ta rasa zawładnęła moim sercem. W tym poście postaram się napisać dlaczego wybrałam tą a nie inną rasę

Zapraszam ! 


Jak większość ludzi wie bordery to najmądrzejsza rasa na świecie. Zdania te są bardzo podzielne, wiele osób uważa, że każdy pies jest inteligentny na swój sposób. Ja również jestem tego zdania bo każdy pies jest inny. Moja Bryłka, która jest zwykłym kundelkiem potrafi załapać jakąś sztuczkę szybciej niż mój border. Ba ! Czasami nawet sobie myślę, że to ona jest mądrzejsza, ale to temat rzeka. Skupmy się na tym DLACZEGO BORDER ?

Chyba większość z Nas zaczyna uprawiać psie sporty ze zwykłym kundelkiem metodami prób i błędów. Potem jak coś osiągniemy ze swoim burkiem, ambicje wzrastają i zaczynamy myśleć nad psem "świadomym" , którego od szczeniaka będziemy przygotowywać pod kątem danego sportu. Nie inaczej było ze mną.
Bordery poznałam wraz z zaczęciem treningów agility. Od razu zwróciły moją uwagę, zobaczyłam w oczach błysk. Bił z nich prawdziwy potencjał i aż kipił mądrością. Pełne skupienie, szybkość, zwinność. Nie powiem, zachwyciła mnie ta rasa. Każdy przyzna mi rację, że jest w nich coś tajemniczego i niesamowitego, coś co przyciąga człowieka. Zaczęły się wyjazdy, treningi, zawody, poznawałam ich coraz więcej i coraz bardziej moje serce zaczynało bić szybciej na ich widok. 
Zarejestrowałam się na forumbc, zaczęłam czytać, zbierać informacje od właściciela na temat rasy.

Nie powiem, że bordery to moja naj rasa, bo są psy które wizualnie podobają mi się bardziej. Szukałam psa który ma po prostu predyspozycje do psich sportów, z którym z łatwością zrobię wiele elementów. Duże, znaczenie też dla mnie miało to że mają bardzo dużo możliwości fizyczne, są stworzone do aktywności. Było też kilka rzeczy, które mnie odrzucały przy tej rasie, ale chciałam zaryzykować. Miałam wątpliwości czy podołam bo mimo pozorów jest naprawdę bardzo trudna rasa do ukształtowania. Wychowanie nie było bułką z masłem bo zmagaliśmy się z kilkoma problemami, ale było warto. Bordery już na zawsze pozostaną bliskie mojemu sercu i nie wyobrażam sobie mieć teraz innego psa.

Więc dlaczego ta rasa ? Bo są niesamowite i wyjątkowe :)

4 komentarze:

  1. Najważniejsze, że dobrze się wam wspólnie pracuje. Wydaje mi się, że bc ma tą zaletę o której akurat nie napisałaś. Są miękkie w szkoleniu i nie są taranami jak np cattle dogi i maliny :D

    Pseuduchów jest coraz więcej, niestety tworzą nowe rasy jak np farm collie i sprzedają je za 600zł promując jako psy do wszystkiego. Straszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój akurat nie jest miękki. Zależy od charakteru borderka. I zaletą mojego psa jest to, że jest bardzo elastyczny i bezproblemowy w pracy :)

    Tak masz racje, nie mogę patrzeć na to co się dzieje teraz. Im rasa bardziej popularna, tym więcej pseudo :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzę o borderku. Po prostu - to całkowite przeciwieństwo kota. Żeby nie było - kocham koty, ale od psa oczekuję totalnego braku własnego pomyślunku, chcę, żeby mój pies wyglądał tak: "daj zabawkę, daj zabawkę, ojeju, masz zabawkę! mam coś zrobić? dobra już robię, daj zabawkę!
    Border właśnie taki jest - ślepo nastawiony na pracę. Z wyglądy może nie jest dla mnie ideałem, ale charakter ma taki jak trzeba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie tworzycie naprawdę zgrany team. :) Niektórzy ludzie naprawdę już przesadzają z tymi głupimi gadaniami na temat border collie - 'nie bierz bc, są też inne rasy' 'nie poradzisz sobie z tym psem, one potrzebują dużo aktywności' - tak, najlepiej niech biegają przez 24h na dobę... ;) To nie są maszyny tylko psy, ale inni chyba nie potrafią tego zrozumieć.

    Ja też zaczynałam (a raczej jeszcze zaczynam) psie sporty z kundelkiem, a dopiero po kilku latach zastanowię się nad jakąś inną rasą. :)

    kundel-reks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń